YesStyle: Vše o cle, DPH a refundaci těchto poplatků

nazov
meno
Katarína
I vy čekáte na zásilku z populárního hongkongského e-shopu YesStyle a neumíte se jí dočkat? My jsme měli před časem v redakci stejný problém - čekali jsme přes měsíc na dvě zásilky, které ne a ne přijít. Největším překvapením bylo, že ačkoli naše objednávky nepřesáhly částku 150 €, najednou nás překvapila informace, že jsou zadrženy na celnici a nás čeká celní řízení. Máte-li podobnou zkušenost a nevíte si rady, shrnuli jsme pro vás všechny podstatné informace a postupy, jak vyřešit celní řízení a refundovat si přes YesStyle své celní a daňové poplatky.

V článku se dozvíte:
  • Jak zjistím, že musím zaplatit clo a DPH
  • Jak postupovat při řešení celního řízení
  • Jak dlouho trvá celní řízení
  • Jak probíhá refundace cla a DPH přes YesStyle

Jak zjistím, že musím zaplatit clo a DPH?

Přijdete na to docela jednoduše dvěma způsoby:
  1. když se přihlásíte na stránce yesstyle.com do svého účtu, najdete svou aktivní objednávku s osmimístným číslem a po prokliknutí se dostanete ke sledování zásilky. Pokud je vaše zásilka zadržena na celnici, bude tam svítit oznámení:
  1. nebo vám za pár dní přijde poštou Oznámení o uložení zásilky ve skladu dočasné překážky (tj. oznámení o tom, že váš balíček je zadržen na celnici).

*Aktualizovaná informace (červenec 2021): 10. června 2021 jsem dělala objednávku na YesStyle, při které mi refundovali celní dluh a DPH z předešlé objednávky (to představovalo 31,59 €). Ve výsledku jsem za objednávku zaplatila 17,82 € (včetně poštovného) a 15. července 2021 mi přišel žlutý lístek, se kterým jsem šla na poštu, a při předávání balíku jsem platila pouze 20% DPH (přibližně něco přes 2 eura), ne celní dluh. Takže balíček s nízkou hodnotou vůbec nebyl zadržen na celnici , proto bylo jeho dodání relativně rychlé.

Jak postupovat při řešení celního řízení?

To už tak jednoduché není... Jak jsme uvedli ve 2. bodě, poštou vám přijde Oznámení o uložení zásilky ve skladu dočasné překážky. V něm se dozvíte, jak dále postupovat při podání celního prohlášení.

Oznámení o uložení zásilky ve skladu dočasné překážky

Spolu s tímto oznámením vám zřejmě přijde poštou i malý lísteček, na kterém bude uvedeno, že z důvodu aktuální situace s COVID-19 žádají adresáty, aby nenavštěvovali celní deklarační oddělení osobně, ale aby požadované dokumenty předložili:
  • buď poštou na adresu : Oddělení celno-deklarační BA, Tomášikova 54, 832 11 Bratislava
  • nebo e-mailem : eckba@slposta.sk

POSTUP

1. Jako první vyplníte „Prohlášení“, které vám přijde poštou

Jak vidíte, v kolonce „Poštovné“ jsem nejprve chybně škrtla celý druhý řádek, naštěstí, ochotný personál celno-deklaračního oddělení mi mailem poslal pokyn, abych tam doplnila částku objednávky a měnu, ve které jsem platila (eura).

A ještě jedna rada - já jsem měla problém najít podací číslo zásilky a skladové číslo zásilky - najdete je vlevo nahoře v Oznámení o uložení zásilky ve skladu dočasné překážky:

2. Dále se dočtete, že kromě prohlášení musíte poslat další dokumenty

  • doklad potvrzující hodnotu a druh zboží – čili objednávku nebo fakturu či pro forma fakturu. Já jsem poslala printscreen objednávky z webu YesStyle.
  • doklad o platbě/úhradě za zboží a dopravu – čili výpis z účtu, paypal, účet z obchodu, snímek obrazovky z internet bankingu a podobně. Já jsem si v internetbankingu stáhla doklad o zaplacení v pdf formátu.
  • zmocnění – POUZE V PŘÍPADĚ, pokud hodnota zboží přesáhla 150 €. To v mém případě nebylo nutné, protože hodnota objednávky byla nižší. Jinak toto zmocnění naleznete na stránce České pošty v linku zde .

3. Dokumenty pošlete na eckba@slposta.sk

Všechny vyplněné a zkontrolované dokumenty jsem následně poslala mailem na eckba@slposta.sk . Obratem mi během jednoho dne odepsali z celního deklaračního oddělení, že všechny dokumenty jsou v pořádku a musím čekat na ukončení celního řízení. Tento potvrzující e-mail mi přišel 11. května 2021 (tedy o den později).

4. Čekáte na žlutý lístek

O několik dní, konkrétně 20. května 2021 (tedy 10 dní od odeslání všech dokumentů), mi už ve schránce svítil žlutý lístek s vyměřeným doplatkem (i jsem si zanadávala, co vám řeknu ☺):

Výpočet částky (celní dluh + DPH) byl v mém případě takový:

9 € (fixní částka za podání elektronického celního prohlášení) + 21,59 € (20 % DPH z částky 107,96 €) = 30,59 €

Se žlutým lístkem jsem šla na poštu, kde jsem zaplatila doplatek, a následně mi (konečně) vydali můj balíček. Objednávku jsem dělala 15. března, po balík jsem si šla 21. května. Juchou.

Skvělá zpráva – YesStyle refunduje clo i DPH v plné výši!

Vše o refundaci cla a ostatních poplatků naleznete na webu YesStyle zde . Ve zkratce stačí vědět, že proplácejí daně i celní poplatky do výše 1000 dolarů (nebo do ekvivalentní částky v jiných měnách). Chcete-li podat žádost o vrácení celních poplatků a DPH, je třeba:

  • vyplnit formulář, který zpracuje tým zákaznických služeb YesStyle, pomocí tohoto odkazu .
  • do něj vepíšete potřebné informace a přiložíte daňový doklad. Já jsem sem vložila poplatkový lístek s razítkem České pošty, který byl nalepen na krabici se zbožím a zahrnoval celou sumu:
  • okamžitě po odeslání formuláře mi přišel potvrzovací mail . Samotný proces refundace obvykle trvá do sedmi dnů . Já jsem vyplněný formulář posílala 21. května 2021 a moje žádost byla schválena 22. května 2021 s tím, že jsem získala YesStyle kredit ve výši 31,59 € (jedno euro bylo asi tringelt ☺).
  • tyto peníze mohu využít při další objednávce v plné výši
Věříme, že jsme vám tímto článkem pomohli, a nezapomeňte, že od 1. července se bude u všech zásilek ze třetích zemí (i těch pod 150 €) platit DPH (samozřejmě, včetně objednávek z YesStyle) au zásilek nad 150 € zaplatíte DPH + clo. My jsme si v redakci, překvapivě, tento proces zkusili v předstihu, ale o to snazší se budeme umět zorientovat v novém systému do budoucna.

Více o osobních zkušenostech s nákupem přes YesStyle od A do Z naleznete v článku zde .
name

Katarína

Senior Beauty Content Creator and Editor

Jsem jazyková redaktorka s vášní pro psaní. Miluji sychravé dny s čajem v ruce – to je mé nejplodnější tvůrčí období. Jsem něco, co v češtině nedokážu korektně pojmenovat – kosmetikoholička se smyslem pro udržitelnost? Uznávám, takové slovo neexistuje, ale myslím, že jí jsem. Vyžívám se ve vrstvení kosmetiky, líbí se mi pocit, když kosmetika dělá to, co od ní očekávám (a ještě něco navíc). Den si neumím představit bez SPF a kyseliny azelaové (neboli rozacea).

Zavřít